Groep 4

Welkom op onze groepspagina!

Hallo wij zijn groep 4!

Wij zijn groep 4, een hele gezellige groep van 30 kinderen. Op maandag, dinsdag en woensdag krijgen wij les van juf Fleur en op donderdag en vrijdag van juf Maartje. Wij gymmen op dinsdag en donderdag en deze gymlessen worden gegeven door meester Chris. Ben jij benieuwd wat wij allemaal geleerd hebben in groep 4? Kijk dan vooral even verder op deze pagina. 
Groep 4 (24 25) Blurr

Gouden weken
Tijdens ‘de gouden weken’ aan het begin van het schooljaar wordt de groep gevormd. Door middel van verschillende activiteiten leren de leerlingen zichzelf en de groep kennen. De leerlingen leren hoe fijn het kan zijn om samen te werken en dat je met samenwerken soms veel meer kan bereiken dan alleen. Groep 4 heeft dit in de praktijk gebracht in het atelier. Elke leerling kreeg een andere kleur en door samen te werken en de kleuren te mengen, konden zij veel meer mooie kleuren maken voor hun schilderij. Daarna hebben ze de stempeltechniek toegepast om met deze kleuren mooie bloemen te maken. Het leverde een creatieve en gezellige middag op met veel mooie samenwerkingen.

Verven
Blink Lezen

Blink
Groep 4 is druk bezig met het thema ‘ik en mijn familie’ van Blink. In dit thema onderzoeken de leerlingen hun eigen leven en dat van andere kinderen. Ze werken veel samen om dingen over elkaar te weten te komen. De leerlingen leren dat iedereen eigen talenten heeft en dat deze talenten door de jaren heen kunnen veranderen.

Daarnaast ontdekken ze dat de geschiedenis bij henzelf begint en ontdekken ze hoe hun familiegeschiedenis in elkaar zit.

Blink
Godly Play
Godly Play 2
Godly Play
Vandaag stond de eerste les van Godly Play op het programma. Voor deze les zijn we naar het atelier gegaan om te luisteren naar een verhaal en daar later een verwerkingsopdracht bij te maken. Dit keer vertelde Mariska over het verhaal van Abraham en Sara. Het verhaal werd expressief voorgedragen en werd ondersteund met beeldend materiaal. Mariska had een grote zak met woestijnzand in het midden van de kring en voegde steeds materiaal toe naarmate het verhaal vorderde. De kinderen gingen helemaal op in het verhaal en zaten geboeid te luisteren. Na het verhaal hebben de kinderen een eigen creatieve invulling of draai aan het verhaal gegeven. De kinderen mochten daarvoor zelf weten hoe zij het verhaal wilden vormgeven en welke materialen zij daarvoor wilden gebruiken. Ze kwamen daardoor met erg originele en leuke ideeën. Zo waren er kinderen die met klei of wol wilden werken, maar wilden sommigen juist met stiften, verf of LEGO aan de slag.