Methodes waar wij mee werken
Groep 1-2
Wij werken op basis van de doelen van het Digikeuzebord. Kinderen in groep 1-2 behalen doelen door middel van spel en het werken met ontwikkelingsmateriaal. Voorbereidende activiteiten voor rekenen en taal, met veel aandacht voor sociale ontwikkeling en motoriek.
Groep 3 t/m 8
Rekenen: Getal en ruimte Junior
Rekensprint
Met Sprongen Vooruit
Taal: Taalmethode met invloeden van Taaljournaal en Taalactief
Spelling: Op basis van de methodiek Zo leren Kinderen Lezen en Spellen
Lezen:
groep 3: Veilig Leren Lezen
groep 4 t/m 6: Estafette lezen
Connect lezen
Ralfi lezen
Groep 7 en 8: Theaterlezen
Begrijpend lezen:
groep 4 t/m 8: Nieuwsbegrip
Schrijven
groep 3 t/m 6: Pennenstreken
Wereldoriëntatie
Groep 3 t/m 8 Blink Wereld geïntegreerd.
Wereldoriëntatie in samenhang is daarbij het vertrekpunt, in plaats van de losse vakken. Leerlingen krijgen de ruimte om te werken met onderzoeksvragen. De thema's zijn opgezet volgens een heldere structuur en opbouw die houvast biedt voor leerlingen. De kennisbasis wordt geborgd in geleide onderzoekslessen, die er ook voor zorgen dat de leerlingen in hun eigen onderzoek op een hoger niveau uit kunnen komen. De kerndoelen voor wereldoriëntatie en burgerschap komen uitgebreid aan bod.
Engels
groep 5 t/m 8; Tweens
Wij geven heel bewust Engels vanaf groep 5. Wij zijn van mening dat we eerst met elkaar werken aan een brede woordenschat in het Nederlands zodat de kinderen makkelijker een Engels woord kunnen koppelen aan een Nederlands woord waar zij de betekenis van kennen.
Uit onderzoek blijkt dat het aanbieden van Engelse les in de onderbouw van de basisschool niet per definitie leidt tot een betere Engelse taalvaardigheid in de bovenbouw.
Met Engels vanaf groep 5 stroom je met een goed niveau in op het voortgezet onderwijs.
Sociaal emotionele vorming
groep 1 t/m 8: Kanjertraining en Klasse(n)kracht
Levensbeschouwelijke vorming
Groep 1 t/m 8: Trefwoord
